vrijdag 25 januari 2008

"Een stapel Sjaantjes,..."


Zo, na een zeer drukke kraamweek (die nog niet afgelopen is), tijd voor een logje. Op de 1 of andere manier ben ik weer helemaal in de ban van Sjaan,... Zoals jullie zien, ligt er een mooi stapeltje te wachten om geshowd te worden,.... nou daar gaan we weer,


J-4, Adelaine's Apron Strings, en J-5 John Jacob's Windmill,...

J-7 Chicken Tracks, J-6  Granny Weaver, J-8 Anna's Anchor en J-9 Maury High School,....


J-10 Chieko's Calla Lily, J-11 Twin Sister, J-12 Rebecca's Basket en J-13 Pam's Bells. Heel wat applicatieblokjes achter mekaar, deze keer.  En om heel eerlijk te zijn, moet ik zeggen dat ik dat zelfs erg leuk vind om te doen,...


K-1 Crooked Creek, K-2 Grandpa's Chickens, K-3 Seven Sisters (nee Hilly, ik heb er zeker geen K-3 bij opgezet,...) en als laatste K-4 Thea's Turn. In m'n boek zag ik dat ik op 18 februari 2007 m'n eerste blokje maakte. Ik hoop dat ik op 18 februari 2008 alle blokjes af heb, en dat ik dan aan de driehoeken kan beginnen.
Cornelia vroeg laatst of ik de steekjes aan de achterkant kon laten zien. Tja,...ik heb heel wat foto's gemaakt, maar ik krijg de steekjes er niet duidelijk op. Op de een of andere manier verdwijnen ze op de foto in de blauwe stift,... helaas,.... Maar op speciaal verzoek een foto van de achterkant van K-4 in wording,

Met een klein quiltnaaldje (nummer 12) maak ik 3 rijgsteekjes vooruit, en dan ga ik 1 steekje achteruit,...
Zo, dat was het weer. Er zijn nu 134 blokjes af,... nou,... daar ben ik heel tevreden over,.... ;o) Mocht je vinden dat een blokje er niet tip-top uit ziet, dan ligt dat echt aan de foto,....

22 opmerkingen:

YokkoBears zei

Dat zijn wel heel veel blokjes.
Wat leuk joh.
En ja, appliqueren is zo leuk om te doen.
Dat bovenste blokje doet me direct denken aan een antieke quilt, die ik al zeker tig ( > 30 jaar geleden :-)) in mijn handen had, een beeldje.
Dat mandje is leuk, maar blokje daarboven ook en die en die en die, oftewel ze zijn allemaal leuk en lief en mooi.

Juul :o) zei

ohhhhhhhhhhhhhh 'kben flieft, flieft op de stofjes van K -3 en K-4... zwijmelllllll...
:o)
Maar ze zijn allemaal M*O*O*I*!!!!!!!!!!!!!!!!
*diepe zucht*
:o)

jacqueline neeft zei

wat een prachtige blokjes weer!! en idd die stoffen zijn zo vreselijk mooi. super hoor !!
groetjes neeftje

Annelies zei

Ingrid wat ga je snel en wat een mooie blokjes. Petje af !!!
Volgens mij komt Sjaan uitgeput bij mij aan dit weekend.

katrien zei

Wat een mooie blokjes toon je ons nu weer.134 blokjes af,dus nog 35 te gaan ?Tegen 18 februari ?Ik hoop dat het je lukt.

marian'ne m zei

MOOI, en lekker om er zo de vaart in te hebben xc3xa9n bovenal SCHIK !!;-)).

marcella zei

leuk,leuk, leuk! ik blijf het een erg leuke quilt vinden, al die blokjes zitten nog zxc3xb3 in mijn hoofd. Voor steekjes aan de achterkant kun je ook bij mij kijken. Ik was helemaal blij met mijn zxc3xa9xc3xa9r gelukte foto's ( voor mijn doen dan) en bij het schrijven van het logje zag ik ineens dat ik mijn lapje ondersteboven had gelegd. Zo suf! nog even en je mag aan de punten beginnen, die zijn ook zo leuk om te doen. Veel plezier met Sjaan

Astrid zei

Wauw...jij hebt goed je best gedaan Ingrid! Leuke stofjes gebruik je ook.

heleen zei

Zo, jij hebt even lekker gewerkt! Dat ziet er super uit. Applicatie is ook mijn favorietje om te doen.
groetjes.

frauke zei

wouw, mooi hoor! en in het echt zijn ze zo klein! mooi! werk ze nog even en tot strakjes! xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Liliane zei

Wat blijven die blokjes toch mooi om te bekijken.En wat ga jij toch snel! De naam voor je web-log is dan ook helemaal de juiste.

conny zei

Hoe krijg je het voor elkaar, zoveel blokjes in zo korte tijd??? Knap hoor!

jose zei

Ingrid Super veel gemaakt. Je gaat als een speer.
Veel succes hier mee.

Berthi zei

Ik heb genoten van je show and tell!!

Ik heb trouwens ook genoten van je heerlijke chocoladehart! Echt heel lekker met de noten erin.

Juul :o) zei

Zwaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!
:o)

Ellen zei

Ik duim voor je dat je ze af krijgt! ;o)

lynda zei

Zo weer een stapeltje klaar,wauww.Erg mooi zijn ze geworden.Ben je nu vrij of ga je gelijk door naar de volgende?Heerlijk dat lapjes hamsteren he?

Cornelia zei

wunderprima!!!!
bedank vor u help
ich mach es also richtig und werde fleixc3x9fig, frxc3xbcher oder spxc3xa4ter, auch meinen eigenen SBS fertigen.
SBS heixc3x9ft bei mir silberbrautsampler
Deine Stoffwahl ist einfach superprima - schxc3xb6n.
Grxc3xbcxc3x9fe Cornelia

Juul :o) zei

*zet een kopje thee met een kaneelbeschuitje neer*
:o)

Johanna Zweden zei

Wat ben je druk bezig, Ingrid,ben echt benieuwd hoe het eruit zal gaan zien als het af is,

Gr Joke

groetjes van ingrid h.g. zei

Doe dit echt niet zo snel hoor, dat lijkt maar, omdat ik een voorraadje heb gespaard om te showen,.....
;o)

Dit is van 18 december tot en met 25 januari, dus of ik het haal om alle blokjes op 18 februari af te hebben?
Joost mag het weten,...?
;o)

Corrie zei

Op een ander weblog las ik al dat je heel snel gaat en dat is te zien, je ruikt de stal misschien? Dan wil je hem af hebben lijkt me. Ik vind die K-2 zxc3xb3 leuk, allemaal natuurlijk, maar die valt me zomaar op, het zijn net allemaal kleine kussentjes. Wat wordt ie prachtig Ingrid.