dinsdag 1 januari 2008

"Goede voornemens,...?"


Na een onverwachts fijne decembermaand is het dan op 1 januari toch tijd om de kerstspullen op te ruimen. Dat kan ik rustig op m'n gemakje doen. Ons Mam is op 2 januari jarig, en dat is een ideale nieuwjaar-wensen-dag,.... Dus nu lekker rondrommelen in huis.

Bij het opbergen van alle engeltjes, kerstmannen, ballen, en nog veel meer, die uit de kerstboom komen, bedenk ik me dat ik echt gek ben. Word er namelijk altijd een beetje droevig van,... Het zal weer een hele lange tijd duren eerdat ik al die spulletjes weer in m'n handen heb, en hoe zal het dan zijn gegaan in 't leven,...

Die gedachten duren maar eventjes, als ik met de stofzuiger de meeste dennennaalden heb opgezogen is het ook meteen opgeruimd in m'n hoofd. De grote palm mag weer vanuit de bijkeuken, terug op zijn oude plekje. En tot mijn blijdschap zie ik, dat hij goed zijn best heeft gedaan met nieuwe takken. Jippie!

De nostalgische kerstmannenkaart maakt plaats voor een kaart met een mooi hart. En af en toe snoep ik van de heerlijke framboosjes die mijn Lieve Schat voor me heeft gekocht.


Wat zeg je? Denk je dat ik aan het lijnen ben? Welnee! Ik vind ze gewoon lekker! Na een leven van lijnen en heel veel kilo's kwijt raken, weet ik al lang dat ik dat ontzettend goed kan. Onherkenbaar was ik de laatste keer toen er 48 kilo af was,.....

Helaas vind m'n lijf het na een tijdje mooi genoeg geweest en besluit dan, om van het minste of geringste beetje eten een laagje vet op me te plakken,.... En dat wil er niet meer af, ondanks m'n werk als kraamverzorgende waarbij ik niet echt op een stoel zit,... Dus voor mij geen Sonja Bakkerboeken in huis! Bah!


Wat wel klaar ligt, is een stapel printjes van het ABC. Dat is een SAL voor de komende 10 jaar. Mijn voornemen is, dat ik ga proberen om die nu eens heel langzaam te doen. Op 1 januari starten we. En het gaat al goed met m'n voornemen, want ik weet nog steeds niet welke kleur linnen en borduurgaren ik zal gaan gebruiken,...
*zucht* .

Als je nieuwsgierig bent geworden, ga dan maar eens bij Dijn kijken. Het ABC is bedacht door Gigi Ries (www.gigir.canalblog.com/) en Carinne. En op  http://marqbleurouge.canalblog.com/ zie je de meest prachtige voltooide ABC-lappen,......

26 opmerkingen:

Hermien zei

Goof, wat een voornemen! Een prachtige lap, waar haal je dat mooie patroon weg?
En natuurlijk nog mijn complimenten voor je prachtige ooievaars-harten-huis-quilt! Helemaal te gek wat er allemaal uit jouw handen komt rollen.
Natuurlijk voor het nieuwe jaar de allerbeste wensen!

YokkoBears zei

Oh, wat heerlijk; frambozen.
Ik proef ze al haast ......

En wat moest ik lachen om je voornemen; dat is nu echt goed je best doen.
Het begin is dus goed, super.
Eh Goof, als je mijn lapje en garen alvast wilt lenen, om te oefenen.
Kan zo hoor :-).

Yvonne V zei

Ingrid, allereerst wens ik jou en je familie alle goeds voor 2008! Moge de wens, die je zo na aan het hart ligt, dit jaar uitkomen...

Verder...... rustig aandoen met deze SAL???? 10 jaar erover doen????? Rol bijna van mijn stoel van het lachen. Mwah, ik denk dat ie IETS eerder af zal zijn. Hou ons maar op de hoogte ;o)))

groetjes van ingrid h.g. zei

En voor jullie ook de allerbeste wensen!

@Hermien, ben even voor je naar Dijn gesjeest en heb dit mee terug genomen,... (met dank aan Gigi en Carinne!, ga naar: http://users.skynet.be/bk236098/CARINNE/G-MarquoirABC.htm ; scrollen naar helemaal beneden ; klik op de rode zin: telecharger le marquoir complet


@Fleur,.... lapje???? daar klopt iets niet hoor,...;o)

@Yvonne V toch! Snap niet dat je er zo om moet lachen,...
*xc3x9c*
;o)

dijn/audrey zei

En, dobber je lekker, lieve dobbert? Dank je wel voor je eerste update! Lekker laten sudderen, deze lap, op een gegeven moment is t ie gaar en heb je ineens een prachtig kleurtje op je wangetjes en als strengetje in je hand... Hihihihi.

Fijne nieuwjaarsdag, Goof. Ben net terug uit Luxemburg. Er was veel mist in de Ardennen ook, maar wxc3xa1t een uitzicht. Prachtig.

En zoals het spiegelbeelden betaamt, blijft bij mij tegenwoordig ook het een en ander aan mijn lijf plakken. Ik noem het gewoon polonaise en als ik frietjes eet: Juist: frietje met polonaise.

Frambooooooozen.... ze staan hier heeeeel fluwelig naar mij te knipogen. Efkes proeven. Exc3xa9xc3xa9ntje maar. mmmmmmmm. Smaakt naar polonaise.

Oooooooow, mag je kabouterlijs alsjeblieft eeuwig voor het raam blijven zitten. Zo'n leukerd!!!

groetjes van ingrid h.g. zei

@Hoi Dijn pak er nog maar xc3xa9xc3xa9ntje joh, ze zijn echt erg lekker!

Ben van plan om heel lang te dobberen,...moet alleen uitkijken dat ik niet zink,... *xc3x9c*

En de kabouters('t is een meisje en 'n jongen) helpen zo goed mee, dat ze voor altijd mogen blijven, 'ns kijken of ik ze aan het borduren krijg,....

groetjes van ingrid h.g. zei

o, nee, dat mag niet,... daar ging m'n goede voornemen bijna,...

katrien zei

Wat zien die framboosjes er lekker uit MMMMMMMM.
En ook al voornemens ????
De kerstspullen hier nog niet opgeruimd hoor,wij wachten steeds tot na driekoningen,en ja dan gaat alles terug de doos in voor een lange tijd.

Betty zei

Een bekend gevoel, bij het opruimen van de kerstspulletjes! Alle hartjes en engeltjes in de doos en volgend jaar.....ach dan zien wij wel weer en hopen er het aller beste van! Een ding is zeker: het wordt een spannend jaar. Mijn print ligt ook klaar van het Alfabet, en ik weet ook nog niet welke kleur het zal worden. Ik heb de stoffen bekeken en aarzel tussen 16 en 14 dr linnen en de kleur: gebroken wit of grijswit?? k'weet het nog niet!

Petra zei

`Smullen zeg!! zowel die framboosjes als die ABC 's. Goed voornemen! Weer een heel sfeervolle log zo op de eerste dag van het nieuwe jaar. Ik ben ook aan het opruimen geweest, heerlijk weer die ruimte!!

Hermien zei

Ingrid, Mijn dank! Je zult wel kunnen raden wat er gaat gebeuren!
Ik doe met je mee!

astridvanbeers zei

Heerlijk dat uitzoeken van een stofje en de kleuren. Kan zo gelukkig worden van stengetjes borduurgaren. Ben nu met proeflapje aan de slag. Zo gezellig dat borduren....

Marianne zei

Nog de beste wensen voor 2008 en heel veel gezondheid voor jou en je familie toegewenst!
Wat een goede voornemen heb je ;-)

groetjes, Willeke zei

Hoi Ingrid,

Een hele uitdaging die lap. Ik ben vorig jaar december begonnen en hij is bijna af. Veel plezier met het borduren. Wel een tip voor de rand. Je moet niet zomaar door borduren. De boven en onderrand verspringen ongeveer in het midden van ritme. Bij de zijranden is dat twee keer ook ongeveer in het midden.

Verder een gezond en verrassend 2008 gewenst.

jose zei

Veel succes hier mee Ingrid, denk nog maar even na over de kleur. Dit haal jij toch zo in hoor. Jij gaat met alles zo snel, daar kan ik een voorbeeld aan nemen.
En alles komt af bij jou. Heel creatief jaar toegewenst.

Hester zei

Heel veel goeds voor 2008

marcella zei

Allereerst van harte gefeliciteerd met "mam". Na het schrijven van deze reactie moet mijn boom er ook aan geloven. Eerst even de zolder op voor de dozen en dan gaat het bij mij net zo als bij jou: elke "bal" wordt met herinneringen en al voorzichtig opgeborgen. Daarna is mijn woonkamer ineens een stuk groter en lichter en opgeruimd en dat vind ik ook heerlijk.

Het gaat goed met je lief? (heerlijke framboosjes ;)

Veel plezier met je nieuwe SAL!

dijn/audrey zei

Hermien: Leuk dat je de ABC ook gaat borduren! Wil je met ons mee SALlen of liever privxc3xa9? Mocht je meeSALlen, zou je je dan willen aanmelden bij mij?
Hoe dan ook, heeeeeel veel borduurplezier en een prachtig 2008 toegewenst!

Goof: hiephiephoeraa voor jouw mam!

Marianne G zei

Gefeliciteerd met jullie mam en ook nog de allerbeste wensen voor jou en je geliefden voor 2008!

Fijne dag!
Marianne

Juul :o) zei

Gefeliciteerd!
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

@Katrien, dat doet m'n moeder ook altijd, wachten tot Driekoningen. Neem nog een framboosje ;o)

@Betty, ik zit zelf ook te twijffelen tussen wit en grijswit,...

@Petra, ja wat geeft dat een ruimte hxc3xa8 als de kerstboom weer weg is!

@Hxc3xa9 Hermien, leuk! Ik zie dat Dijn het ook al heeft opgemerkt!
:o)

@Astrid,zeer herkenbaar gevoel,... dat heb ik ook met lapjes en bolletjes wol,....

@Marianne, dankjewel, ja goed hxc3xa8!
;o))

@Willeke, bedankt voor de tip, tips kan ik wel gebruiken, want ik heb geen zin om er lang over te doen omdat ik de hele tijd alles uit moet halen,... Welke kleur(en) gebruik jij?

@Jose, maar 't is nu net de bedoeling dat ik het niet inhaal,... ;o)

@Hester, jij ook!

@Marcella, zo ging het bij mij ook! Ik geniet weer van m'n huis :o)
En ook van mijn Lief, 't gaat goed, nu nog eventjes wachten op de uitslag.

@Hoi Dijn! :o)

@Dankjewel Marianne, jij ook!

@Hxc3xa9xc3xa9 snotneusje!
:o)

Hilly zei

ik hou ook alleen van de warme bakker ,niet van sonja bakker bah,....ze was net bij felderhof ,heb ik maar afgezet ,ga lekker het boek lezen "altijd roomboter van nelleke noordervliet", veel leuker!

groetjes van ingrid h.g. zei

@Hilly, GROOT GELIJK!
:o)

Juul :o) zei

rotflol
;o)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Corrie zei

Halli Ingrid, ja bij ons werd ook meteen de boel opgeruimd en ik herken dat gevoel, zou dat nou een beetje bangheid voor het leven zijn, zo van: wie weet waar we volgend jaar allemaal zijn en hoe staat het er met ons allen voor?
Bij mij wel hoor, maar als de boel dan weer weg is, krijg ik nieuwe moed om het nieuwe jaar binnen te stappen.
Wat een moed om alleen al aan die letterlap te beginnen, niet voor mij! Wat zit er trouwens een dot van een kabouter in de vensterbank. Ik bedenk me ineens dat de palm ook door een beetje vreemde tijd heen is gegaan, werd ineens verbannen uit zijn vertrouwde hoekje en kijk nou eens, hij is er helemaal sterker en nieuwer uit vandaan gekomen! Misschien kunnen wij mensen dat ook wel, bloeien na snoeien.
Na al dat snoeien aan onze kilo's zijn we ook weer extra gaan bloeien en ik vind 48 kilo een heldendaad. Ik heb al eens eerder geschreven dat ik met al mijn gelijn minstens twee keer in het niets ben verdwenen en ik begin er niet meer aan, het komt toch steeds weer terug.
Sonja...ik kan er helemaal niets mee en wxc3xadl er ook helemaal niets mee, heb mee zitten kijken en vond het helemaal niks, dat gepriek met een vorkje en een zielig glaasje water terwijl er een prachtige wijn voor je staat en werkelijk over helemaal niets anders kunnen praten, ik hou het dus ook voor gezien. Hilly, zalig mens, kom ook bij de roomboterclub! Ik zat vanavond met DH aan een verrukkelijk pan met kaasfondue, gemaakt van alle franse kaasrestjes, zalig!

groetjes van ingrid h.g. zei

Corry je krijgt er al weer een plusje bij!
Ben het overal mee eens, behalve met de kaasfondue, ik ben de enige nederlander die geen kaas lust,....
:o)))))))))))